"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Banjir kilat, bekas komando dikhuatiri hilang

Mohamad Fahd Rahmat
am@hmetro.com.my

Kluang: Bekas komando dikhuatiri hilang selepas banjir kilat melanda lokasi Majlis Jamuan Teh Daerah Batu Pahat dan Kluang yang dihadirinya di Dataran Tasik Kluang, di sini petang tadi.

Ab Manan Keri, 73, kali terakhir dilihat memakai baju kemeja veteran Angkatan Tentera Malaysia.

Anaknya, Mohamad Shahsulliah, 29, berkata, bapanya menghadiri majlis itu bersama ahli keluarga dengan menaiki Perodua Axia.


Katanya, ketika ini pencarian dilakukan di sekitar kawasan berkenaan oleh ahli keluarga dan rakan selain pihak berkuasa.

"Saya dapat panggilan daripada kakak Maghrib tadi, memaklumkan ayah tak pulang ke kereta (sebaik majlis selesai) selepas berjalan seorang diri.

"Ayah memang suka berjalan sendiri, namun kejadian seperti ini pertama kali terjadi. Ketika itu, adik dan kakak puas menunggu ayah di kereta tetapi tiada.

"Kereta pula diparkir jauh dari lokasi majlis dan kami risau kerana ayah tak jawab panggilan telefon, malah panggilan masuk ke peti suara," katanya ketika dihubungi.

Mohamad Shahsulliah berharap orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai ayahnya supaya menghubungi talian 017 783 3650.

Sementara itu, hujan lebat beberapa jam sejak petang tadi menyebabkan kawasan di sekitar Dataran Tasik Kluang ditenggelami air.

Bagaimanapun, ia tidak menghalang orang ramai memenuhi majlis itu yang turut dihadiri Sultan Johor Sultan Ibrahim Iskandar.

Kawasan lain yang dilanda banjir kilat termasuk perumahan PPRT Jalan Sawi Yap Tau Sah, selain tiga keluarga dipindahkan ke tempat selamat oleh polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kluang.

Polis meminta orang ramai berhati-hati dan menghubungi Pusat Bilik Gerakan IPD Kluang di talian 07-7766822 atau menghubungi mana-mana balai yang berdekatan untuk mendapatkan bantuan.

Tiada ulasan: