"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerajaan diminta ambil tindakan ahli politik, isteri babit rompakan berkumpulan

Rex Tan

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kepong, Lim Lip Eng dan seorang peguam menggesa Putrajaya mengambil tindakan terhadap seorang ahli politik dan isterinya atas dakwaan terbabit rompakan berkumpulan.

Lim dan Guok Ngek Seong, peguam mewakili mangsa – seorang warga China – berkata ahli politik itu bukan saja masih aktif, tetapi ahli parti dalam kerajaan perpaduan.

Mereka bagaimanapun enggan menamakan pasangan itu.

“Mangsa mahu peguam negara mengkaji kemungkinan mendakwa baki dua suspek memainkan peranan penting dalam kes itu,” kata Geok dalam sidang media hari ini.

Pada 13 Dis lalu, dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen atas pertuduhan merompak seorang ahli perniagaan China dua tahun lalu.

Tiada ulasan: