"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jem teruk, ada yang tidur ditepi jalan seorang meninggal sesak nafas

Tidur atas jalan sebab jem teruk, seorang meninggal dunia

KOSMO
Kenderaan memenuhi jalan di sekitar Puncak, Bogor. - Detik Jabar
JAKARTA – Seorang wanita meninggal dunia selepas terperangkap dalam kesesakan lalu lintas yang teruk di Bogor, wilayah Jawa Barat berikutan cuti hujung minggu yang panjang, lapor laman berita Radar Depok semalam.

Cuti hujung minggu dan cuti umum Maulidur Rasul menyebabkan orang ramai mengambil peluang untuk mengunjungi kawasan pergunungan popular di Bogor, Puncak.

Kesesakan lalu lintas dilaporkan berterusan sejak kelmarin sehingga petang semalam.

Di laluan Agropelancongan Gunung Mas, bunyi hon silih berganti ketika beribu-ribu kenderaan terperangkap dalam kesesakan teruk sehingga kenderaan tidak dapat bergerak sama sekali.

Ada dalam kalangan pemandu yang bergerak pada arah melawan arus sekali gus memburukkan lagi situasi kesesakan.

Sebilangan pengguna jalan raya terpaksa berkhemah dan tidur di tepi jalan ekoran kesesakan yang tidak reda.

Sekitar pukul 7 malam (waktu tempatan), seorang wanita berusia 56 tahun dilaporkan mengalami sesak nafas kerana terperangkap dalam kesesakan tersebut.

Dia dibawa turun dari bas yang dinaiki serta dikejarkan ke masjid terdekat untuk dirawat, namun meninggal dunia tidak lama kemudian.

“Mangsa menghidap asma dan darah tinggi. Mayatnya sudah dihantar kepada keluarganya,” kata Ketua Polis Trafik Bogor, Asisten Komisioner Rizky Guntama.

Berdasarkan data Unit Trafik Polis Bogor, terdapat 130,172 kenderaan keluar masuk ke Puncak selama tiga hari yang bermula dari 14 hingga 16 September (semalam). – AGENSI 

Tiada ulasan: