"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita Kemboja maut dihempap pokok ketika berniaga

Rosli Ilham
am@hmetro.com.my
Mangsa maut dihempap pokok tumbang. FOTO Ihsan Polis
Mangsa maut dihempap pokok tumbang. FOTO Ihsan Polis
Chukai: Seorang wanita maut dihempap pokok dalam kejadian ketika hujan lebat di Pantai Penunjuk Kijal, dekat sini, petang tadi.

Mangsa, Saleha Ashaari, 54, warga Kemboja yang berstatus penduduk tetap berasal dari Kampung Titian Berayun Kijal, disahkan meninggal di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 6.15 petang. dan mangsa disahkan meninggal akibat kecederaan pada bahagian kepala.

Menurutnya, sebelum kejadian, mangsa dikatakan sedang berniaga di bawah payung sebelum hujan lebat.

"Ketika sedang berniaga di bawah payung itu, secara tiba-tiba sebatang pokok berdekatan tempat mangsa berniaga tumbang dan menghempap mangsa.

"Anggota bomba terpaksa dipanggil ke tempat kejadian dan berjaya mengeluarkan mangsa yang tersepit di bawah pokok terbabit dan disahkan meninggal oleh pasukan perubatan," katanya

Hanyan berkata, selain itu, kejadian hujan lebat dan angin kencang itu turut menyebabkan beberapa pokok di lokasi kejadian tumbang menghempap beberapa buah kenderaan.

"Mayat mangsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Kemaman untuk siasatan lanjut," katanya.

Tiada ulasan: