"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita terselamat, kereta dihempap bongkah konkrit

FMT Reporters

Mangsa bernasib baik selepas keretanya terbakar dan musnah sepenuhnya selepas dihempap bongkah longkang konkrit yang terjatuh dari sebuah treler.
Anggota bomba memadam kebakaran membabitkan sebuah kereta selepas dihempap bongkah longkang konkrit yang terjatuh dari treler pagi tadi. (Gambar JBPM)
PETALING JAYA: Sebuah kereta terbakar dan musnah sepenuhnya selepas dihempap bongkah longkang konkrit yang terjatuh dari sebuah treler dalam kejadian di Jalan Mambau, Seremban pagi tadi.

Bagaimana pemandu kereta berkenaan iaitu seorang wanita bernasib baik apabila hanya mengalami cedera ringan dalam kejadian kira-kira 7.20 pagi itu.

Komander Operasi Kanan dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Seremban 2, Ahmad Khomeini Kamarudzaman, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 7.28 pagi sebelum sepasukan anggota dikejarkan ke lokasi.

Katanya, dianggarkan lebih separuh daripada muatan treler berkenaan terjatuh di jalan raya.

“Kami menjalankan operasi pemadaman api, namun kereta berkenaan tidak dapat diselamatkan dan hangus 100%. Pemandunya berjaya menyelamatkan diri.

“Berdasarkan maklumat pemandu Proton Saga FLX, bongkah longkang yang dibawa treler dipandu seorang lelaki berusia 63 tahun itu didakwa terjatuh ke atas keretanya di bahagian hadapan.

Akibatnya kereta dipandu seorang wanita berusia 31 tahun itu mula terbakar dipercayai bermula dari bahagian enjin, katanya dalam satu kenyataan hari ini, menurut Harian Metro.

Katanya, sebuah lagi kereta Perodua Axia dipandu seorang wanita berusia 30 tahun tidak sempat mengelak bongkah yang jatuh menyebabkan kerosakan pada bahagian pintu belakang.

Kejadian itu turut menyebabkan kesesakan kira-kira 7 kilometer di kedua-dua arah. Operasi mengalihkan bongkah dan sisa dijalankan, katanya.

Tiada ulasan: