"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Terengganu: Peniaga didakwa hina Islam di Facebook dipanggil polis

NIK NUR IZZATUL HAZWANI NIK ADNAN

KEMAMAN – Seorang peniaga kedai perkakasan rumah dipanggil polis untuk memberi keterangan semalam berhubung dakwaan membuat komen menghina agama Islam menerusi hantaran di akaun Facebook pada Rabu lalu.

Ketua Polis Daerah Kemaman Superintendan Hanyan Ramlan berkata, lelaki itu itu dipanggil membuat keterangan berikutan empat laporan polis terhadap dia yang diterima pihaknya setakat ini.

“Pemilik akaun Facebook berkenaan telah dikenalpasti dan dia telah dipanggil untuk memberi keterangan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kemaman di sini semalam.

“Siasatan terperinci sedang dijalankan mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi Dan Multimedia,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini hari ini. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: