"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lagi kisah proses indoktrinisasi remaja GISBH untuk jadi pentaksub

Masih terngiang ‘pasar Ikhwan di Putrajaya’, muncul pula lagu serah hidup mati untuk Abuya

Harapandaily

Ketika ramai mengaku masih terngiang-ngiang lagu dengan lirik antaranya, “pasar Ikhwan di Putrajaya”, muncul satu lagi lagu yang menyerahkan hidup dan mati untuk Abuya.

Lagu berdurasi 2:25 minit yang ditujukan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) GISB Holdings (GISBH) itu dikongsikan Pusat Kajian Ajaran Sesat (Pukas) Malaysia menerusi Facebook.

“Indoktrinasi ketaksuban kepada Mursyid (Abuya) sehingga menyerahkan hidup dan mati untuk Abuya.

“GISBH menggunakan lagu merujuk kepada “perjuangan” Nasiruddin Ali,” menurut keterangan Pukas.

Antara kandungan melampau dalam lagu itu menyebut tentang menjadi khadam kepada mursyid serta mursyid adalah segala-galanya.

Rata-rata terkejut dan meluahkan rasa ‘seram’ mendengar lirik lagu berentak balada itu yang melatari gambar beberapa pemuda mengurut dan memicit kaki Abuya.

“… salah bila kita taksub dan mendewakan guru.

“Mereka seolah-seolah maksum sehingga apa sahaja yang mereka cakap dan lakukan tidak pernah silap! Hilang kecerdikan akal kita untuk berfikir!

“Jangan melampaui dalam memuji manusia. Kepada Allah tempat bergantung harap!,” demikian antara kata warganet.

Terdahulu, Pukas memuatnaik rakaman video lagu “pasar Ikhwan di Putrajaya” yang digubah seperti pantun.

Menurut Pukas, lagu yang turut menyebut “abuya seorang yang teliti” dan “abuya suka makan ikan” itu merupakan indoktrinisasi remaja GISBH.

Tiada ulasan: