"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lori hilang sekelip mata ditelan lubang benam

KOSMOl
Sebuah lori tangki air yang separa tenggelam selepas terjatuh dalam lubang benam di Pune. - NDTV
NEW DELHI – Seorang lelaki nyaris maut selepas lori tangki yang dipandu terjatuh ke dalam lubang benam gergasi di bandar Pune, barat India, lapor stesen penyiaran NDTV semalam. 

Rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) memaparkan lubang benam itu muncul secara tiba-tiba dan ‘menelan’ kenderaan terbabit dalam masa cuma  beberapa saat.

Lori tangki air itu juga dilihat dalam keadaan ‘tenggelam’, dengan hanya kepala kenderaan tersebut yang kelihatan. 

Menurut pihak berkuasa, tiada kecederaan dilaporkan. 

“Mangsa berjaya menyelamatkan diri kerana lori itu tidak tenggelam sepenuhnya ke dalam lubang benam yang dipenuhi air berlumpur. 

“Anggota bomba tiba di lokasi dan pegawai perbandaran sedang melakukan siasatan bagi mengenal pasti punca kejadian,” katanya. 

Penduduk turut menyatakan kebimbangan terhadap keselamatan mereka dan menuntut pembaikan segera untuk mengelakkan kejadian seperti itu berulang. – AGENSI

Tiada ulasan: