"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nasib baik calon PN dalam PRU15 lepas ini tak menang

Tular bekas calon PN disokong lebih 17,000 pengundi goyang pinggul

Harapandaily

Tular klip video memaparkan idola penyokong pembangkang atau walaun berjoget dan goyang pinggul dalam satu konsert rock.

Lelaki mirip bekas calon Perikatan Nasional (PN) berkenaan bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pandan Indah pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Selangor tahun lalu.

Individu menyerupai Ayahanda Cik Ton, 50, yang dulu terbabit dalam budaya gangster sebelum dikatakan berhijrah dilihat gembira sambil menari memutarkan kedua-dua tangan.

Jika semasa berkempen tahun lalu dia berkopiah, Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Amal Cekal Taqwa Malaysia (ACT) dalam rakaman video tersebut tampil ala rockers.

Pemilik nama sebenar Fazil Mohamad Dali yang juga ‘kaki’ gymnasium itu dilihat berseluar tight paras betis dilapisi seluar pendek.

Dalam keputusan PRN Selangor lalu, Ayahanda Cik Ton yang mewakili Bersatu mendapat 17,287 undi daripada keseluruhan 70,776 pemilih dalam pertandingan empat penjuru.

Dia yang dilaporkan mempunyai 15 anak itu kalah kepada calon Pakatan Harapan (PH) dari AMANAH, Izham Hashim yang meraih 27,878 undi.
Ayahanda Cik Ton
Susulan tularnya aksi ‘cucuk langit’ itu, rata-rata warganet bersyukur Ayahanda Cik Ton tidak menang pada PRN lalu.

“Bayangkan kalau dia menang hari tu…

“Gelinya! Idola walaun-walaun ni. Takpa, sat lagi lobai akan keluarkan dalil nak memghalalkan cara.

“Tokoh Kepimpinan Perikatan Nasional.

“Calon dari puak lebai. 17,000 pengundi Pandan Indah undi dia.

“Fuhh… masa jadi calon berkopiah bagai…,” demikian antara komentar netizen.


Tiada ulasan: