"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mengejutkan! Soal akidah pun Toqqi tergamak sebut “beruk-beruk gila”, apa kata Dr Maza?

Harapandaily

Pendirian Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) berhubung isu akidah dan eksploitasi kanak-kanak yang terpalit pada syarikat Global Ikhwan Service and Business Holding (GISBH) begitu mengejutkan.

Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan atau Toqqi menggelarkan pemberi-pemberi maklumat berkaitan GISBH sebagai “beruk-beruk gila”.

“Itu sebab kita kena hati-hati. Jangan mudah saja cakap, pasal ada beruk-beruk gila di luar sana. Dia bercakap tidak payah bertanggungjawab,” katanya.

Turut berada disampingnya Timbalan Presiden Muafakat Nasional (MN), Profesor Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah.

Mengulas sikap Toqqi, Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin juga dikenali Dr Maza berpendapat kenyataan itu sebagai tidak wajar.

“Ini perkataan yang tidak wajar. Padahal, mereka ini telah menyelamatkan ramai orang.

“Saya terkejut apabila beliau (Toqqi) dengan usia sedemikian sepatutnya menggunakan perkataan yang lebih matang.

“… telah melampaui batas sehingga saya tertanya-tanya apa peranan PPIM ini…,” katanya kelmarin dalam audio siar Promedia Tajdid.

Tiada ulasan: