"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mike Tyson mencetuskan kebimbangan lagi

Agensi
MIKE Tyson. FOTO Kevin Jairaj-Imagn Images
MIKE Tyson. FOTO Kevin Jairaj-Imagn Images
Los Angeles: Mike Tyson mencetuskan kebimbangan apabila mengakui bahawa dia kini 'bergelut untuk berjalan' selepas berakhir sesi latihan.

Tyson sedang bersiap sedia untuk kembali ke gelanggang di usia 58 tahun menentang Jake Paul pada 15 November depan dalam pertarungan profesional yang sah sepenuhnya.

Petinju veteran itu sebelum ini terpaksa menangguhkan pertarungan pada tarikh asal kerana masalah kesihatan, malah ramai pihak bimbang dengan penampilan semula petinju legenda itu.

Dalam satu temubual baharu, kenyataan terbaharu Tyson menambahkan resah peminat, walaupun dia mengakui sedang menjalani latihan penuh sebagai persediaan pertembungan dengan Paul.

Dia memberitahu USA Today Sports: "Sekarang ini sukar untuk berjalan. Tetapi dua bulan lagi saya akan berada dalam keadaan bersedia.

"Saya akan buat apa sahaja yang boleh bagi membantu meningkatkan prestasi diri saya."

Ini bukan kali pertama Tyson membuat pengakuan kerana sebelum dia pernah menyatakan badannya terasa sakit sebelum pertembungan dengan Paul terpaksa ditunda.

Tyson sudah berlatih secara serius sebelum tarikh pertarungannya dengan Paul, Julai lalu, tetap masalah ulser perut memaksanya meminta menangguhkan perlawanan itu.

Dia kemudian kembali sepenuhnya menjalani latihan dengan memuat naik rakaman video pendek, namun ia masih lagi gagal meyakinkan peminatnya.

Pertarungan 15 November ini akan menjadi penampilan kompetitif pertama Tyson sejak tahun 2005, di mana dia tewas kepada Kevin McBride dan akhirnya terpaksa bersara.

Tiada ulasan: