"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: Masalah air, 34 tahun pun tak berkesudahan….

Harapandaily

Ketua Umno Kelantan Datuk Ahmad Jazlan Yaakub mengkritik calon PN Mahkota Haizan Jaafar dengan menyatakan PN sepatutnya fokus dalam mengotakan janji pilihanraya bukannya menilai prestasi kerajaan Johor.

Menurutnya, meskipun sudah tiga dekad menjadi kerajaan, Pas dan PN gagal menyelesaikan masalah asas seperti bekalan air bersih dan masalah perparitan.

“PN ada empat negeri tetapi ia masih belum menyelesaikan masalah Kelantan selepas 34 tahun.

Jangan cakap pasal mitigasi banjir bila isu bekalan air dan parit pun masih belum selesai,” kata beliau yang juga ahli Majlis Tertinggi Umni Ketika berkempen untuk calon BN Syed Hussien Syed Abdullah.

Beliau berkata demikian sebagai respon kepada Haizan yang mengkritik kejadian banjir di Kampung Bentong yang tidak berkesudahan meskipun ada usaha dari pihak kerajaan negeri.

Jazlan turut mengkritik PN kerana tidak mengotakan janji pilihan raya, seperti projek terminal bas yang tidak siap di Kota Bharu.

“(Janji dalam) Manifesto selepas manifesto. Kalau kamu nak kempen, buat betul-betul. Rakyat sedar janji kosong ini.

PRK Mahkota pada 28 Sept adalah di antara calon PN dan BN.

Tiada ulasan: