"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Guru wanita ditemukan meninggal dunia di rumah

Paya Linda Yahya
am@hmetro.com.my
Mayat mangsa yang ditemukan dalam keadaan terlentang diruang tamu rumahnya di SMK Panggung Jaya, di sini, semalam. FOTO Ihsan PDRM
Mayat mangsa yang ditemukan dalam keadaan terlentang diruang tamu rumahnya di SMK Panggung Jaya, di sini, semalam. FOTO Ihsan PDRM
GUA MUSANG : Seorang guru wanita ditemukan meninggal dunia kerana jangkitan kuman di rumahnya di kuarters guru di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Panggung Jaya, di sini, semalam.

Mangsa, Siti Noor Ba'Ayah Mohd Husin, 43, yang tinggal sendirian dan masih belum berkahwin ditemukan dalam keadaan terlentang diruang tamu rumahnya oleh rakannya.

Ketua Polis Daerah Gua Musang, Superintendan Sik Choon Foo berkata, mangsa yang tinggal di tingkat 4 kuartes guru mula mengajar disekolah itu pada Januari tahun lalu.

"Kira-kira jam 8.40 pagi semalam pengadu yang juga guru di SMK Panggung Jaya Gua Musang ke rumah mangsa kerana dia tidak hadir bertugas.

"Apabila sampai di rumah mangsa, pengadu mengetuk dan memberi salam, namun taiada jawapan.

"Pengadu meminta bantuan daripada seorang lagi guru wanita untuk membuka pintu rumah mangsa dengan kunci pendua yang ada padanya. Selepas berjaya membuka pintu rumah mereka mendapati mangsa tidak sedarkan diri dalam keadaan terlentang di kawasan ruang tamu," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata siasatan di tempat kejadian mendapati tiada unsur jenayah yang menyebabkan kematian ke atas mangsa.

"Mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Gua Musang untuk proses bedah siasat dan punca kematian adalah disebabkan 'Sepsis Secondary to Necrotizing Fascilitis' atau jangkitan kuman yang teruk.

"Siasatan lanjut masih diteruskan dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut (SDR) memandangkan tiada sebarang unsur jenayah ditemui terhadap mangsa," katanya.

Tiada ulasan: