"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemimpin Bersatu jawab Chegubard, bukan salah Muhyiddin gagal tawan NS

Faiz Zainudin
PETALING JAYA: Seorang pemimpin Bersatu mempertahankan presidennya Muhyiddin Yassin yang didesak ahli parti itu supaya bertanggungjawab ke atas kegagalan menawan Negeri Sembilan pada PRN 12 Ogos lalu.

Desakan dibuat AJK penerangan Bersatu Badrul Hisham Shaharin selepas Perikatan Nasional (PN) hanya menang lima daripada 36 DUN iaitu Paroi, Serting, Gemas, Bagan Pinang, dan Labu.

Dakwa pengerusi Muafakat Nasional (MN) Negeri Sembilan itu, tindakan Muhyiddin melantik Ahmad Faizal Azumu sebagai pengerusi PN negeri menjadikannya daripada kawasan berpotensi dimenangi bertukar kepada “mudah kalah.”

Mengulas desakan itu, Ketua Penerangan Bersatu Razali Idris berkata prestasi PN di Negeri Sembilan sebenarnya harus dibanggakan kerana menang lima berbanding jangkaan ramai ia bakal tewas di semua kerusi.

“Setiap perancangan bukan dibuat semberono, sebaliknya bincang di peringkat majlis tertinggi…Ahmad Faizal dilantik bukan keputusan Muhyiddin tetapi parti.

“Kita buat kerja seolah-olah boleh menang di Selangor, Negeri Sembilan dan Pulau Pinang, namun tak berjaya lagi bentuk kerajaan tetapi dapat keputusan baik,” katanya kepada FMT.

Bagaimanapun, Razali berkata Bersatu meraikan setiap kritikan termasuk dibuat Badrul atau lebih dikenali dengan panggilan Chegubard.

“Kritikan ahli parti kita tak boleh halang dan tak boleh marah mereka sebab itu perasaannya, Chegubard bukan pimpinan top 5.

“Beliau boleh bercakap tetapi kena lihat juga kedudukannya (jawatan parti),” katanya.

Tiada ulasan: