"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Saya tak ada hak pertikai kegilaan Sanusi - Zahid

Alyaa Alhadjri

Pengerusi BN, Ahmad Zahid Hamidi memperolokkan kenyataan pengarah pilihan raya PN, Muhammad Sanusi Md Nor bahawa Umno bakal "berkubur" dalam dua pilihan raya kecil (PRK) di Johor.

"Tanyalah dia kenapa dia cakap macam tu. Saya tak ada hak untuk mempertikaikan kegilaan seseorang," kata Ahmad Zahid sambil tertawa kepada pemberita di luar Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim, Johor Bahru.

Ahmad Zahid berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Sanusi semalam yang mendakwa Johor bukan lagi kubu kuat BN dan PN bakal menewaskan pencabarnya di parlimen Pulai dan DUN Simpang Jeram.

Sanusi dilapor berkata pengundi akan terus menolak Umno dalam PRK itu disebabkan kerjasama parti itu dengan PH dan pengerusinya, Anwar Ibrahim.

“Sampai masa sudah, BN-PH akan terbalik dengan gelombang ini. Di sana (Johor) dilahirkan di sana juga kuburnya. Bukan lagi kubu kuat,” katanya dipetik Utusan Malaysia.

Terdahulu Ahmad Zahid bersama pemimpin dan penyokong BN dan PH mengiringi calon gabungan itu bagi kerusi Parlimen Pulai, Suhaizan Kaiat ke pusat penamaan calon di Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim, Johor Bharu.

Ahmad Zahid berkata sokongan yang ditunjukkan ketika penamaan calon hari ini menunjukkan keserasian antara parti dalam kerajaan hari ini, yang bukan sahaja membabitkan komponen BN, malah antara PH dan GRS.

Ditemui pemberita selepas pengumuman calon, Suhaizan berkata dia memulakan khidmat di Pulai sebagai setiausaha politik kepada Allahyarham Salahuddin Ayub, selepas penyandang Ahli Parlimen Pulai itu dilantik sebagai menteri perdagangan dalam negeri dan kos sara hidup.

Justeru kata Suhaizan, dia yakin kekuatan jentera PH memberikan kelebihan untuk dia mempertahankan kerusi berkenaan.

Suhaizan menentang calon PN Zulkifli Jaafar dan calon Bebas Samsudin Mohd Fauzi.

Tiada ulasan: