"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anggota polis ditemukan meninggal dunia di pondok polis

Selwam Arjunan

BEDONG: Seorang anggota polis ditemukan meninggal dunia oleh rakan sekerja di Pondok Polis Sungai Lalang, di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda, ACP Wan Azharuddin Wan Ismail berkata Balai Polis Bedong telah menerima laporan berhubung kejadian itu daripada anggota polis berkenaan pada jam 6.45 petang semalam.

“Lebih kurang jam 6.15 petang, semasa beliau masuk ke dalam Pondok Polis Sungai Lalang, telah memanggil rakan setugas yang tinggal bersebelahan Pondok Polis, namun tidak berjawab dan pintu dalam keadaan berkunci dari dalam.

“Pengadu kemudian telah memecahkan pintu bilik dan dapati rakan setugas beliau dalam keadaan tidak sedarkan diri. Pihak ambulans dari Hospital Sultan Abdul Halim telah hadir dan mengesahkan kematian.

“Hasil siasatan yang dijalankan dapati mangsa lelaki berumur 46 tahun, bertugas di Balai Polis Bedong sejak 2017 dan tinggal di Pondok Polis Sungai Lalang seorang diri.

“Menurut rakan setugas, mangsa ada memaklumkan kepada pengadu untuk mendapat kelepasan tugas Isnin lepas kerana mahu pulang ke kampung bagi menziarahi ayahnya yang sedang sakit,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Katanya, pemeriksaan di lokasi kejadian mendapati tiada sebarang unsur jenayah.

Mayat telah dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar bagi tujuan bedah siasat untuk mengenal pasti punca kematian.

Kes disiasat di bawah laporan mati mengejut

Tiada ulasan: