"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zaid Ibrahim terpaksa mengakui bahawa Anwar pemimpin pilihan

Malaysiakini 

Zaid: BN menang di Nenggiri bermaksud Anwar pemimpin pilihan

Bekas menteri undang-undang Zaid Ibrahim menyifatkan kemenangan terbaru BN dalam pilihan raya kecil (PRK) Nenggiri sebagai "kemenangan" Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Mengulas di X, Zaid berkata kemenangan gabungan itu di Nenggiri mengejutkan kerana dia meramalkan PN akan meraih kemenangan tipis.

"Apa yang mengejutkan. Apakah maksud keputusan ini? Kepentingannya sangat besar.

“Anwar adalah pemimpin pilihan,” katanya.

DUN Nenggiri yang terletak di negeri Kelantan pimpinan PAS, menyaksikan kekalahan terbesar PN sejak PRU ke-15.

Jumlah keseluruhan undi yang diterima PN merosot daripada 6,517 kepada 5,739.

Nenggiri secara rasmi ditandingi oleh Bersatu, tetapi hanya menyertai parti itu dari PAS dua hari sebelum penamaan calon - manakala calon yang dicadangkan oleh Bersatu diketepikan.

Tiada ulasan: