"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelancong wanita warga India jatuh dalam lubang benam

Mohd Haris Fadli Mohd Fadzil
harisfadli@hmetro.com.my
Kerja menyelamat sedang dijalankan. FOTO Ihsan JBPM
Kerja menyelamat sedang dijalankan. FOTO Ihsan JBPM
Kuala Lumpur: Identiti mangsa yang terjatuh ke dalam kejadian lubang benam berhampiran Masjid India, di sini disahkan sebagai wanita warga India berusia 48 tahun.

Pusat Gerakan Operasi Bomba Kuala Lumpur (PGOKL) dalam kenyataan hari ini berkata kedalaman lubang benam itu dianggarkan sedalam lapan meter.

Menurut kenyataan itu, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kuala Lumpur menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian berkenaan pada 8.22 pagi.

"15 anggota pasukan operasi daripada Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Titiwangsa dan bantuan daripada Hang Tuah dikerahkan ke lokasi kejadian," kata kenyataan itu.

PGOKL berkata, Komander Operasi, Mohd Riduan Akhyar mengesahkan terdapat seorang mangsa wanita terjatuh ke dalam lubang ada tertimbus di bawah tanah.

Pasukan Khas Taktikal Operasi Penyelamat Malaysia (STORM) dan Unit Pengesan (K9) turut dikerah ke lokasi kejadian.

Tiada ulasan: