"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita dikecam pakai seluar pendek hadiri temu duga

KOSMO
Tangkap layar menunjukkan Tyreshia memakai seluar pendek berwarna hitam. - TikTok
WASHINGTON – Seorang wanita di San Antonio, Texas mengundang kecaman ramai gara-gara dia memakai seluar pendek untuk menghadiri sesi temu duga, lapor stesen penyiaran NDTV semalam. 

Wanita bernama Tyreshia itu mendakwa dirinya disuruh pulang dan dianggap tidak profesional oleh penemu duga. 

Menerusi rakaman yang dimuat naik di platform TikTok oleh akaun @mtyreshiadaily, dia menunjukkan pakaian yang dipakai bersama seluar pendek berwarna hitam paras paha. 

“Syarikat itu menolak (permohonan) saya kerana ini (seluar)!” kata Tyreshia. 

Lebih mengejutkan apabila Tyreshia menolak dengan tegas apabila dia diberi pilihan untuk menukar pakaian dan menjadualkan semula temu duga itu.

“Mereka memutuskan untuk menjadualkan semula temu duga pada keesokan harinya. Sebelum itu, mereka bertanya sama ada saya mahu pergi menukar pakaian dan kembali (ke temu duga). Saya menjawab tidak,” tambahnya. 

Rakaman itu menjadi tular di media sosial dan meraih lebih 5.3 juta tontonan bersama 131,700 tanda suka. 

“Siapa pergi kerja memakai seluar pendek?” sindir seorang netizen. 

“Memakai seluar pendek ke sesi temu duga adalah gila,” kata netizen lain.- AGENSI

Tiada ulasan: