"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes rogol pelajar tingkatan tiga, 8 lelaki ditahan

Juwan Riduan
am@hmetro.com.my

Kota Kinabalu: Perbuatan terkutuk lapan lelaki termasuk pelajar sekolah yang disyaki merogol remaja perempuan berusia 15 tahun seorang memakan diri apabila semua mereka ditahan polis, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Kasim Muda berkata, bertindak atas maklumat, polis melakukan serbuan di beberapa rumah di daerah ini.

"Hasil serbuan itu, lapan lelaki berusia 14 hingga 38 tahun ditahan, disyaki terbabit kes rogol pelajar tingkatan tiga, baru-baru ini," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Kasim berkata, kes selesai kurang 24 jam sebaik mangsa membuat laporan polis.

"Semua suspek termasuk pelajar sekolah ditahan reman untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 375B Kanun Keseksaan iaitu rogol berkumpulan," katanya.

Tiada ulasan: