"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

9 tak dapat undi, dakwa kad pengenalan diguna individu lain di Kedah

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis Kedah menerima sembilan laporan daripada individu mendakwa gagal mengundi, hari ini, kerana kad pengenalan mereka telah digunakan individu lain.

Ketua Polis Kedah Wan Hassan Wan Ahmad, berkata dua laporan polis dibuat di Sungai Petani, dua di Baling, dua di Kubang Pasu dan masing-masing satu di Alor Setar, Yan serta Kulim.

“Setakat ini kita mendapati ada sembilan individu yang pergi mengundi namun mendapati kad pengenalan telah digunakan oleh orang lain.

“Dalam sembilan kes ini kita sedang membuat semakan dengan pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan kertas siasatan akan dibuka,” lapor Sinar Harian.

Tiada ulasan: