"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hussamuddin KarangKraf: Ini fitnah maha zalim

BORHAN AHMAD

Dakwaan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim bertemu dengan pemimpin Yahudi dan Freemason sebagaimana yang ditularkan dalam satu video adalah fitnah, kata Pengerusi Kumpulan Karangkraf Datuk Husamuddin Yaacub.

“Ini kerja fitnah maha zalim,” kata Hussamuddin yang turut menyertai majlis itu dalam satu kenyataannya.

Katanya, majlis ini adalah sessi dialog antara sekumpulan tokoh-tokoh media/bisnes/diplomat dengan Anwar di sebuah restoran Italian di Kuala Lumpur yang dianjurkan oleh sebuah portal berita.

“Saya dan Wong Chun Wai (The Star) diundang atas kapasiti kami sebagai veteran media,” kata Hussamuddin.

Katanya, menjadi satu kebiasaan orang media di undang ke majlis eksklusif oleh tokoh-tokoh parti politik, pemimpin negara/negeri, korporat, diplomat, kementerian dan lain-lain.

“Itu “occupational privilage” kami. Adalah kerja kami untuk ada hubungan baik dengan semua pihak.

“Accessibility penting buat kami. Di majlis tersebut, sambil makan tengah hari, DSAI diasak oleh tetamu dengan pelbagai soalan mengenai pilihanraya, ekonomi & masa depan Malaysia.

“Bagi saya ini sessi soal jawab yang biasa saja. Tiada langsung perbincangan tentang freemason atau mosad dan perkara2 yang sensitif,” katanya.

Beliau mempersoalkan dari mana penulis tuduhan fitnah dapat info karut marut ini.

“Jika orang yang beragama & takutkan balasan Allah swt di akhirat nanti tak akan buat fitnah sebegini.

“Hentikan kerja kotor ini & bertaubatlah sebelum terlambat,” katanya.

Tiada ulasan: