"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mengejutkan, Mahiaddin dan keluarga miliki aset ratusan juta

NASUHA RAHMAN

Mengejutkan, Tan Sri Mahiaddin Yassin dan keluarga didapati memiliki aset bernilai ratusan juta ringgit seperti mana didedahkan SCRUT.

Menurut SCRUT hasil kajian mereka mendapati selain Mahiaddin sendiri asetnya telah dinamakan kepada dua orang anaknya iaitu Fakhri dan Nabilah.

“Si Fakhri ni Uncle memang tak boleh buat apa dah. Banyak sangat. Tapi korang boleh check sendirilah setiap company dia tu dengan Interepo (www.interepo.com). Yang lebih details, Uncle dah bagi dekat orang yang bayar,” kata SCRUT.

Jelas SCRUT anak perempuan Mahiaddin Nabilah dilaporkan sebagai individu yang menjaga perniagaan keluarga di bawah syarikat utama mereka iaitu Ketapang Capital.

Hasil analisis SCRUT di Ketapang Capital nilai aset yang dimiliki hampir RM100 juta, sedangkan di dalam rekod Mahiaddin asalnya hanya penjawat awam kemudian masuk politik dan menjadi Menteri Besar Johor.

#image_title

“Tak taulah pula yang dia ni dulu business tycoon besar atau usahawan berjaya sebelum masuk politik.

Macam mana anak-anak dia boleh kaya?

“Tapi Uncle dah buat deep analysis untuk Ketapang Capital, kalian boleh search sendirilah setiap company di bawah Ketapang Capital tu daripada SSM atau www.interepo.com.

“Mana tau korang boleh jumpa diorang ni jadi vendor YTL ke kan?

“Cuma Uncle tertanya-tanya, adakah memang lumrah anak-anak menteri mesti kaya raya?” soal SCRUT.

Tiada ulasan: