"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Maut digilis lori ketika gulung kanvas

Meor Riduwan Meor Ahmad

am@hmetro.com.my

KEADAAN mangsa yang digilis lori di sebuah pusat timbang kelapa sawit. FOTO Ihsan Polis

KEADAAN mangsa yang digilis lori di sebuah pusat timbang kelapa sawit. FOTO Ihsan Polis

Alor Gajah: Seorang buruh warga Indonesia maut dalam keadaan mengerikan apabila digilis lori di Pusat Timbang D&G Enterprise Sdn Bhd di Jalan Ayer Hitam Lendu, dekat sini, petang tadi.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superintendan Arshad Abu berkata, kejadian berlaku kira-kira 4 petang ketika mangsa, Abd Hafis, 33, sedang menggulung kanvas di kawasan pusat timbang kelapa sawit itu.

"Siasatan awal polis mendapati kemalangan berpunca pemandu lori berusia 49 tahun dipercayai tidak nampak mangsa yang sedang menggulung kain kanvas di bahagian depan lori dan melanggarnya.

"Pelanggaran menyebabkan mangsa maut di tempat kejadian akibat kecederaan di kepala. Mayatnya kemudian diserahkan kepada pihak pihak Hospital Alor Gajah untuk proses bedah siasat," katanya dalam kenyataan malam ini.

Arshad berkata siasatan kes dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Katanya, lori jenis Isuzu itu turut ditahan untuk dihantar ke Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer.

Tiada ulasan: