"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar mampu tangani masalah ekonomi, alasan Anifah bantu kempen PH

FMT Reporters

PETALING JAYA: Bekas menteri luar, Anifah Aman, berkata beliau memutuskan membantu Anwar Ibrahim memandangkan rakyat memerlukan seorang pemimpin yang mampu menangani kemerosotan ekonomi negara.

Katanya, beliau yakin tanggungjawab itu mampu digalas pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu yang pernah dinobatkan sebagai menteri kewangan terbaik Asia.

“Beliau adalah seorang pemimpin yang betul-betul berjiwa rakyat. Jadi, berilah peluang kepada beliau untuk menjadi perdana menteri,” katanya ketika berucap pada ceramah di Sepanggar, malam tadi, lapor Astro Awani.

Dalam pada itu, Anwar mengumumkan presiden Parti Cinta Sabah (PCS) itu akan membantu kempen calon PH di kawasan “pengkhianat” di Ranau.

“Dua hari lagi, Anifah akan bantu kempen di Ranau. Kita mesti menang di sana. Jangan kalah. Sebab, Ranau tempat pengkhianat,” katanya.

Di Parlimen Ranau, PH menampilkan calonnya, Taufik Dahlan, berdepan bekas penyandang, Jonathan Yasin dari Gabungan Rakyat Sabah (GRS), Azizul Julirin (Pejuang), Markos Siton (Warisan) dan Ewon Ebin (Parti Bersatu Rakyat Sabah).

Pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14), Jonathan menang di kerusi itu di atas tiket PKR dengan majoriti 1,076 undi

Tiada ulasan: