"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar dakwa PH cukup sokongan bentuk kerajaan

Kerusi Parlimen

BN
Barisan Nasional
30
PN
Perikatan Nasional
73
PH
Pakatan Harapan
82
GPS
GPS
22
GRS
GRS
6
OTHERS
Lain-lain
7
Kuala Lumpur: Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Pakatan Harapan mempunyai majoriti untuk membentuk Kerajaan Persekutuan. 

Katanya, pihaknya sudah mencapai persetujuan dan persefahaman dengan beberapa pihak bagi tujuan berkenaan. 

Menurutnya sebagai blok terbesar, mereka mempunyai majoriti melebihi 111 untuk membentuk Kerajaan Persekutuan. 

Ditanya mengenai kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Perikatan Nasional (PN) mempunyai majoriti untuk membentuk kerajaan, beliau berkata mustahil untuk PN membentuk Kerajaan Persekutuan. 

"Itu mustahil," katanya pada sidang media di sebuah hotel sebentar tadi. 

Pengerusi PH itu bagaimanapun enggan mengulas sama ada pihaknya akan menjalin kerjasama dengan GPS dan GRS bagi membentuk Kerajaan Persekutuan, sebaliknya hanya menjelaskan sudah mencapai persetujuan dengan beberapa pihak di peringkat Persekutuan dan negeri.

Tiada ulasan: