"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis siasat kes menghina azan

Muhamad Lokman Khairi

am@hmetro.com.my

Manjung: Polis Diraja Malaysia (PDRM) membuka kertas siasatan membabitkan kes penghinaan terhadap laungan azan di sebuah masjid di daerah ini.

Ketua Polis Daerah Manjung, Asisten Komisioner Polis (ACP) Nor Omar Sappi, berkata pihaknya menerima satu laporan polis pada jam 5.45 petang semalam.

Menurut Nor Omar, pihak polis kini menyiasat pemilik akaun Facebook dikenali sebagai 'Jacky Chan' yang memuat naik ciapan terbabit.

"Hantaran terbabit menyentuh sensitiviti dan kebebasan mengamalkan ajaran agama Islam. Perbuatan ini boleh menggugat keharmonian kaum di negara ini.

"Tindakan tegas tanpa kompromi akan diambil terhadap mana-mana individu yang sengaja menggugat ketenteraman serta keselamatan awam," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Kes disiasat mengikut Seksyen 298A Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Tiada ulasan: