"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas rakan Anwar, Sidek Baba meninggal dunia

BORHAN AHMAD

Bekas rakan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Dr Sidek Baba meninggal dunia hari ini ketika umurnya 76 tahun .

Menurut rakan beliau, Yusri Mohamad, Sidek rakan yang kemudiannya menjadi lawan Anwar itu meninggal dunia jam 7 lebih malam ini.

Sidek dilahirkan pada 12 Jun 1946 di Kampung Pulau, Masjid Tanah, Melaka adalah profesor pendidikan di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) yang diasaskan Anwar.

Berpengalaman sebagai guru selama 18 tahun dan pensyarah di Institut Aminuddin Baki selama 5 tahun.

Dilantik sebagai Timbalan Dekan Akademik Pusat Matrikulasi UIAM dan Dekan Pusat Matrikulasi dari 1992-1994.

Dari tahun 1994-2002, menjadi Timbalan Rektor Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

Sidek bekas rakan Anwar dalam Abim tetapi selepas itu tidak lagi bersama Anwar bahkan sentiasa menyerang PM ke 10 itu.

Beliau pernah mendakwa, negara akan terancam jika Anwar dipilih memimpin negara.

Tiada ulasan: