"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BN menang besar di Nenggiri, raih majoriti 3,372 undi

Harapandaily

Barisan Nasional (BN) menang besar dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri hari ini.

Calon Barisan Nasional (BN), Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani mewakili Kerajaan Perpaduan menewaskan calon Pas, Mohd Rizwadi Ismail mewakili Perikatan Nasional (PN).

Azmawi atau mesra dipanggil Awie menang dengan meraih majoriti sebanyak 3,372 undi.

Dewan Kompleks Perdana Gua Musang yang menjadi Pusat Penjumlahan Rasmi Undi dibanjiri pemimpin dan jentera BN.

Laungan bersemangat, “Kita telah menang dengan penuh bermaruah” antara yang kedengaran sejurus selesai kiraan di kesemua 47 saluran undi.

Awie kemudiannya menyampaikan ucapan ringkas pada jam 8.25 malam dengan mengucapkan penghargaan kepada seluruh jentera pilihan raya Kerajaan Perpaduan.

Jumlah keluar mengundi mencecah sebanyak 71.87 peratus setakat jam 4 petang.

Tiada ulasan: