"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Trafik dekat Terowong Menora sesak, lori terbakar

Muhamad Lokman Khairi
am@hmetro.com.my
LORI yang terbakar di KM 260.9 Lebuhraya Utara Selatan dekat Terowong Menora petang tadi menyebabkan trafik sesak menghala utara. FOTO Ihsan Pembaca.
LORI yang terbakar di KM 260.9 Lebuhraya Utara Selatan dekat Terowong Menora petang tadi menyebabkan trafik sesak menghala utara. FOTO Ihsan Pembaca.
Ipoh: Treler terbakar di KM260.9 Lebuhraya Utara Selatan, arah utara, dekat Terowong Menora, di sini, hari ini mengakibatkan trafik sesak.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi JBPM Perak, Sabarodzi Nor Ahmad berkata, anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Kangsar dan Meru Raya dikejarkan ke lokasi kejadian sebaik panggilan diterima pada 6.42 petang.l

"Sebaik tiba, didapati lori 12 tan jenis Hino membawa muatan bakul buah-buahan sedang terbakar 35 peratus.

"Tiada mangsa cedera dan operasi pemadaman dilakukan dengan kekuatan 15 anggota bomba dan dua jentera Fire Rescue Tender (FRT)," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Sementara itu, PLUS melalui aplikasi X memaklumkan, setakat 7.38 malam, trafik masih sesak kerana lorong kanan terlarang.

Tiada ulasan: