"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warga asing samun pekerja kedai aiskrim kena tahan

Ruwaida Md Zain
am@hmetro.com.my

Shah Alam: Suspek melakukan samun bersenjata ke atas pekerja kedai aiskrim di Taman Sri Muda di sini, yang video mengenainya tular di media sosial sudah diberkas polis.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd Iqbal Ibrahim berkata, tangkapan dilakukan pasukannya di sebuah pangsapuri di Puncak Alam pada 4.15 petang tadi.

"Suspek adalah lelaki warga Pakistan berumur 39 tahun dan polis turut merampas senjata digunakan serta pakaian dipakai ketika kejadian.

"Lelaki itu akan direman di Mahkamah Shah Alam pada 9 pagi esok," katanya dalam kenyataan hari ini.

Mohd Iqbal berkata, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan dan orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Inspektor Mohd Syer Aidid di talian 013-6544996.

Media sebelum ini melaporkan, mangsa yang berumur 21 tahun dicederakan oleh suspek menggunakan pisau pemotong kertas dalam kejadian samun di kedai aiskrim itu pada 11.30 pagi, 12 Ogos lalu.

Kejadian berlaku ketika mangsa sendirian di dalam kedai sementara menunggu pekerja lain masuk bertugas. Dia cedera ditoreh pisau ketika cuba melawan suspek.

Tiada ulasan: