"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: Gempar dakwaan kes samun di Kota Bharu, siap pisau dah di tangan

Harapandaily

Tular gambar pembonceng motosikal dengan sebilah pisau di genggaman tangannya dalam mesej mengenai kes jenayah di sekitar ibu negeri Kelantan.

Seorang pengguna X, @TokJoeMY memberitahu gambar yang dikongsinya itu adalah dari kumpulan WhatsApp.

“Tolong beringat ada kes samun dan rompak di sekitar Kota Bharu.

“Target dia adalah pemandu yang keluar dari kereta. Sumber dari grup WhatsApp,” dakwanya.

Dia menambah pihak polis sudah mengetahui kawasan operasi penjenayah tersebut iaitu sekitar Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II).

Rata-rata warganet bimbang dengan risiko jenayah yang berlaku selain berpendapat kemungkinan pelakunya adalah penagih dadah.

“Mesti mat pet takde duit nak beli pil kuda,” kata pengguna X, @shahirarosli.

“Apa nak jadi dengan anak muda sekarang, tak reti nak kerja ke,” tulis @CarlHarlock.

“Ikut je rapat-rapat, lepas tu dia buat kerja, langgar je,” komen @NorshafiqM.

“Mungkin nombor pendaftaran motorsikal palsu,” ujar @CXinfei pula.

Tiada ulasan: