"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nelayan bunuh bekas isteri kena 35 tahun penjara, 12 sebatan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu menjatuhi nelayan hukuman 35 tahun penjara dan 12 sebatan selepas didapati bersalah membunuh bekas isteri, pada empat tahun lalu.

Hakim Faridz Gohim Abdullah menjatuhkan hukuman itu terhadap Melo Guli, 41, yang dituduh di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa membunuh mangsa yang bekerja sebagai penjual sayur di sebuah bilik tingkat dua, salah satu bangunan di Kompleks Segama, Kota Kinabalu pada 2.30 petang, 11 Feb 2020, lapor Harian Metro.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Afiq Agoes, manakala peguam Goldam Hamid mewakili tertuduh.

Perbicaraan kes itu bermula pada 30 Okt 2023 dengan seramai 14 saksi dipanggil pihak pendakwaan sepanjang tempoh perbicaraan.

Tertuduh kemudian diarah membela diri selepas mahkamah mendapati pihak pendakwaan berjaya mewujudkan kes prima facie terhadapnya.

Melo kemudiannya memberikan bukti bersumpah sewaktu memberi keterangan sebagai saksi tunggal ketika membela diri pada 11 Julai lalu.

Tiada ulasan: