"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pegawai kerajaan acu pistol dan pukul sebab ‘tersinggung’

KOSMO
Tangkap layar menunjukkan pegawai itu mengacukan pistol sambil memukulnya berkali-kali. - Instagram @depokhariini
JAKARTA – Seorang pegawai kerajaan di Depok, wilayah Jawa Barat dikritik kerana mengacukan pistol kepada penduduk selepas ditanya tentang sebuah bangunan di kawasan sawah padi, lapor saluran berita Tribun semalam. 

Menerusi rakaman yang dimuat naik di platform Instagram oleh akaun @depokhariini, pegawai berkenaan dilihat menghampiri perakam sambil mengacukan pistol. 

Lebih mengejutkan dia memukulnya menggunakan senjata api tersebut.

Mangsa juga diarahkan untuk meniarap.  

Pegawai polis tempatan dikenali sebagai Yefta berkata, suspek dipercayai tersinggung selepas ditanya berhubung surat perobohan bangunan yang dimiliki oleh mangsa. 

“Mangsa mengalami luka di tubuhnya akibat dipukul suspek,” kata Yefta. 

Menurutnya, siasatan sedang dijalankan bagi mengenal pasti punca kejadian. 

Rakaman itu menjadi tular di media sosial dan mencatatkan lebih 358,000 tontonan bersama 2,514 komen. 

“Tangkap si pelaku! Jangan memaafkan! Terlalu sombong!” marah netizen. 

“Esok keluar video dia memohon maaf,” kata netizen lain. – AGENSI

Tiada ulasan: