"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BN mendahului di empat PDM, kata Asyraf Wajdi

Malaysiakini 

BN mendahului PN di empat pusat daerah mengundi (PDM) berdasarkan kiraan tidak rasmi, kata Setiausaha Agung Umno Asyraf Wajdi Dusuki.

Asyraf pada hantaran di media sosial berkata BN menang dengan majoriti 1,003 undi di PDM Tohoi dan mendahului di Sungai Puian dan Sungai Jenera.

BN juga merampas kembali PDM Kuala Sungai dengan memperoleh 1,229 undi manakala PN meraih 226 undi.

Bagaimanapun terdapat 20 pusat mengundi di DUN Nenggiri dan keputusan tidak rasmi cuma mengira empat pusat mengundi setakat ini.

Berikut keputusan tidak rasmi di empat PDM:

ADS

PDM Tohoi

BN: 330

PAS: 28

ADS

(BN menang majoriti 302)

PDM Sungai Puian

BN: 305

PAS: 5

(BN menang majoriti 300)

PDM Sungai Jenera

BN: 440

PAS: 88

ADS

(BN menang majoriti 352)

PDM Kuala Sungai

BN: 154

PAS: 105

(BN Menang majoriti 49)

Tiada ulasan: