"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jengkaut kena hanyut air laut

KOSMO!
SEBUAH jengkaut ditenggelami air laut di Aberaeron, - Foto Caters
LONDON – Sebuah jengkaut seberat 90 tan yang terbiar di tepi pantai akibat kerosakan mekanikal dihanyutkan air laut, lapor akhbar The Sun UK semalam.

Jengkaut bernilai £500,000 (RM2.81 juta) itu digunakan untuk kerja-kerja melindungi pantai daripada terhakis di Aberaeron, Ceredigion.

Usaha-usaha bagi membaiki jengkaut itu dimulakan sebelum air pasang.

Namun, selepas menyedari bahawa keroskan itu tidak dapat dibaiki tepat pada masanya, beberapa pekerja cuba menghentikan kebocoran minyak ke dalam air.

Jengkaut itu bagaimanapun tenggelam apabila air pasang.

Jentera berat itu digunakan untuk membantu membina tebatan banjir bernilai £32 juta (RM180.35 juta) di bandar itu. – AGENSI

Tiada ulasan: