"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

2 kenderaan jatuh longkang akibat tanah runtuh

Nurul Hidayah Bahaudin
nurul.hidayah@hmetro.com.my
TANAH tebing sungai yang runtuh. FOTO Ihsan Bomba
TANAH tebing sungai yang runtuh. FOTO Ihsan Bomba
Ampang: Dua kenderaan jatuh ke dalam longkang selepas tanah di tebing sungai di Taman Lembah Maju, di sini, runtuh, hari ini.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor Ahmad Mukhlis Mukhtar berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu jam 7.14 malam.

"Seramai tujuh anggota bersama dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Ampang dikejarkan ke lokasi kejadian.

"Sebaik tiba, kami dimaklumkan terdapat tanah runtuh di tebing sungai yang ketinggian 10 meter.

"Kejadian itu menyebabkan dua kenderaan masing-masing sebuah kenderaan penunda serta sebuah kereta masuk ke dalam longkang," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian terbabit.

Tiada ulasan: