"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sarang pelacur warga asing, 58 ditahan ditahan imigresen

Bernama

Serbuan ke atas rumah kedai terbiar itu menyaksikan 28 lelaki dan 30 wanita warga Bangladesh, India, Indonesia, dan Pakistan diberkas.
Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) Imigresen, Jafri Embok Taha, berkata sarang pelacuran itu disyaki aktif lebih dua tahun. (Gambar Facebook Imigresen)
PELABUHAN KLANG: Imigresen menggempur sarang pelacuran warga asing di kawasan rumah kedai terbiar di Jalan Kem, dipercayai aktif lebih dua tahun.

Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) Imigresen, Jafri Embok Taha, berkata dalam operasi dua jam itu, seramai 60 warga asing diperiksa dengan 58 daripada mereka ditahan atas kesalahan di bawah Akta Imigresen.

Beliau berkata, mereka yang ditahan terdiri daripada 28 lelaki dan 30 wanita melibatkan warga Bangladesh, India, Indonesia, dan Pakistan, berumur 24 hingga 60 tahun.

“Berdasarkan maklumat awam kita telah menjalankan risikan di sini kira-kira dua hingga tiga bulan dan telah mengenal pasti terdapat kehadiran warga asing yang tinggi bagi melakukan aktiviti tidak bermoral.

Pemeriksaan kita mendapati kawasan rumah kedai usang ini dijadikan bilik untuk mereka menetap dengan kadar sewaan kira-kira RM400 ke RM500 sebulan, katanya ketika ditemui pemberita.

Jafri berkata, semua ditahan dibawa ke Depoh Imigresen Pekan Nanas, Johor untuk siasatan lanjut.

Tinjauan ketika operasi mendapati persekitaran dalaman premis itu kusam dan berbau kerana ketiadaan pengudaraan yang baik, selain dipenuhi kondom dan minyak pelincir.

Tiada ulasan: