"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rakan serumah disyaki bunuh warga Bangladesh

Bernama

IPOH: Lelaki warga Bangladesh ditemukan maut disyaki dibunuh rakan senegara dalam kejadian di sebuah rumah kongsi di Taman Lagenda Fasa 3, Teluk Intan.

Ketua Polis Perak Azizi Mat Aris, berkata pihaknya menerima laporan mengenai kejadian menimpa mangsa berusia 27 tahun dan bekerja sebagai pekerja kontrak itu sekitar 5 pagi tadi.

“Mangsa ditemukan terlentang dalam semak di belakang rumah kongsi tersebut dalam keadaan berlumuran darah di bahagian dada dengan kesan kecederaan pada leher dipercayai akibat penggunaan senjata yang tidak dikenal pasti.

Berdasarkan keterangan, kehilangan mangsa disedari apabila rakannya mahu mengajak mangsa untuk bersolat sekitar 8.30 malam semalam, katanya pada sidang media di IPK Perak.

Beliau berkata, polis menahan tiga rakan mangsa berusia 32 hingga 39 tahun yang mendiami rumah kongsi itu untuk siasatan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Setakat ini kita merampas tiga telefon bimbit milik suspek dan usaha mengesan senjata yang disyaki digunakan dalam kejadian itu. Mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Teluk Intan untuk dibedah siasat, katanya.

Sindiket curi
Selain itu, beliau berkata pihaknya berjaya menahan dua lelaki dan seorang wanita berusia dalam lingkungan 24 hingga 26 tahun yang disyaki anggota sindiket kes curi barang dalam kenderaan yang aktif di sekitar Manjung sejak sebulan lalu.

Azizi berkata penangkapan ketiga-tiga individu berkenaan telah menyelesaikan 15 kes dan mereka disiasat di bawah Seksyen 379, 411, 414, 427 dan 447 Kanun Keseksaan.

Polis juga katanya, memberkas dua lelaki dipercayai melakukan perbuatan khianat dengan menyimbah cat terhadap tiga kenderaan dalam kejadian di Taman Muhibah, Sitiawan pada 29 Sept.

Beliau berkata, suspek berusia 23 dan 26 tahun itu ditahan di lokasi berasingan iaitu di Alor Setar dan Sabak Bernam pada 8 dan 9 Okt bersama barang kes.

Pengadu memberitahu suspek kemungkinan tersalah menyasarkan rumah kerana dia tidak pernah terlibat dalam pinjaman wang tidak berlesen atau bermusuh dengan sesiapa, katanya sambil menambah kes disiasat di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan.

Tiada ulasan: