"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warga asing ditahan berkelakuan tak senonoh, halang lalu lintas

FMT Reporters

Wanita berusia 32 tahun itu dikenal pasti sebagai gelandangan yang masuk ke Malaysia sebagai pelancong empat tahun lepas, menurut polis.
Terdahulu, tular video di media sosial memaparkan aksi seorang wanita warga asing menghalang lalu lintas dan berkelakuan kurang sopan di sekitar kawasan Setia Alam.
PETALING JAYA: Polis menahan seorang wanita warga asing yang disyaki bertindak berkelakuan tidak senonoh dan menghalang lalu lintas di Setia Alam dua hari lepas, seperti yang tular di media sosial.

Ujian air kencing mendapati wanita berusia 32 tahun itu positif dadah jenis THC, menurut Ketua Polis Shah Alam Mohd Iqbal Ibrahim.

Beliau berkata, polis menerima panggilan daripada orang awam lebih kurang 4.50 petang berhubung kelakuan seorang wanita warga asing di Jalan Setia Perdana, Seksyen U13.

Anggota yang tiba di lokasi kejadian mendapati wanita itu bersama seekor anjing miliknya berada dalam keadaan mabuk dan bertindak agresif sebelum tangkapan dilakukan, katanya, lapor Bernama.

Mohd Iqbal berkata, wanita itu yang dikenal pasti masuk ke Malaysia empat tahun lepas sebagai pelancong.

Bagaimanapun, setelah gagal pulang ke negara asalnya akibat wabak Covid-19 dan tidak mempunyai wang simpanan yang cukup, dia menjadi gelandangan.

“Pemeriksaan lanjut mendapati wanita itu tiada dokumen pengenalan diri yang sah untuk berada di Malaysia.

Anjing peliharaannya telah diserahkan kepada pihak Majlis Bandaraya Shah Alam untuk tindakan lanjut, katanya.

Wanita yang didapati tidak mempunyai rekod jenayah itu direman selama 14 hari bermula dua hari lepas dan kes disiasat mengikut Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen.

Terdahulu, tular video di media sosial memaparkan aksi wanita itu yang bertindak menghalang lalu lintas dan berkelakuan kurang sopan di sekitar kawasan Setia Alam.

Tiada ulasan: