"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibu, anak disyaki berpakat larikan barang kemas

FMT Reporters

Media sebelum ini melaporkan seorang wanita berpura-pura menjadi pelanggan sebelum melarikan dua utas gelang tangan emas, dalam kejadian di Alor Gajah.

PETALING JAYA: Seorang pesara guru dipercayai berkomplot dengan anak perempuannya dan teman lelaki untuk menjual barang kemas lebih RM50,000 yang dilarikan di sekitar Selangor, Melaka dan Negeri Sembilan.

Timbalan Ketua Polis Alor Gajah, Azrul Mohamad, berkata ketiga-tiga suspek berusia antara 61 hingga 26 tahun itu bagaimanapun berjaya ditahan polis Selangor pada 5 Oktober lalu.

Menurutnya, suspek dipercayai melakukan kegiatan itu sejak Julai lalu membabitkan tujuh kes di tiga negeri terbabit.

“Modus operandi mereka ialah suspek wanita berusia 26 tahun menyamar sebagai pelanggan dengan memakai cermin mata hitam sebelum melarikan barang kemas.

“Kekasihnya pula menunggu di dalam kereta dan warga emas itu akan menjual hasil barang kemas dilarikan anaknya.

Pasangan kekasih itu mengaku melakukan jenayah tiga kedai emas di daerah ini iaitu di Masjid Tanah, Alor Gajah dan Pulau Sebang selain Selangor dan Negeri Sembilan, katanya ketika dihubungi, menurut Sinar Harian.

Menurutnya, semua suspek telah direman dan kes disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan atas kesalahan mencuri.

Media sebelum ini melaporkan seorang wanita berpura-pura menjadi pelanggan sebelum melarikan dua utas gelang tangan emas, dalam kejadian di Alor Gajah.

Tiada ulasan: