"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lebai Malang ( Ezam Muhamad Noor )

Mohd Sayuti Omar 

LEBAI MALANG

Dengarlah saya belebelan Ezam Muhamad Noor tentang cerita dia masuk Pas. Biasalah orang baru menyertai Pas akan dipuja puji dan salawat tentang ketinggian darjat Pas sebagai sebuah parti politik.

Apa diratib dan ditahlil oleh orang masuk Pas seperti Annuar Musa, Shahidan Kassim dan lain lain sama makrab dan makribnya.

Cuma beza sikit dengan Ezam dia bedal bekas bossnya Anwar Ibrahim yang dulu dia puja dan puji melangit. Pengagungan Ezam hari ini berpindah daripada Anwar kepada Tok Dor Hadi. Disini menampakan kurang bijak Ezam.

Tidaklah saya nak komen banyak mengenai Ezam ini sebab saya juga mengenali siapa dia Ezam ini yang mungkin banyak orang tidak mengetahui tentangnya. Saya kenal dia dengan Szmin Ali kacam saya kenal jering dengan petai.

Bagi saya sdr Ezam adalah individu yang tidak bernasib baik dan menjadi Lebai Malang persis juga Azmin Ali.

Apapun selamat bersama Pas kepada Ezam semoga sepas ini Pas jadi parti terakhir buat Ezam dan Pas akan rainya untuk mengambilnya jadi calon. Trims.

Tiada ulasan: