"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Misteri motosikal bergerak di atas jalan raya tanpa penunggang terungkai

AZMI NORDIN
Tangkap layar video tular motosikal tanpa penunggang di Lebuh Raya Persekutuan menghala Shah Alam, Petaling Jaya, baru-baru ini.
PETALING JAYA – Kejadian misteri motosikal tanpa penunggang di Lebuh Raya Persekutuan menghala Shah Alam, di sini, terungkai apabila didapati berlaku kemalangan antara dua buah motosikal di lokasi berhampiran.

Kemalangan itu dikesan berlaku lorong motosikal sebelum salah satu kenderaan secara tiba-tiba memasuki jalan utama.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Shahrulnizam Jaafar berkata, pihaknya terkesan satu video berdurasi 39 saat tular di media sosial memaparkan kejadian itu.

Katanya, dalam video itu, sebuah motosikal jenis Modenas GT 128 telah berjalan tanpa penunggang di laluan utama.

“Siasatan awal mendapati, kemalangan itu menyebabkan penunggang motosikal berkenaan terjatuh dari motosikal yang ditunggang sebelum motosikal bergerak masuk ke laluan utama di lokasi kemalangan.

“Kejadian itu telah dirakam kamera papan pemuka (dash cam) sebuah kereta yang melalui laluan berkenaan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Jelas beliau, melalui rakaman dash cam pemandu kereta tersebut, penunggang motosikal yang terlibat kemalangan berjaya dikesan.

“Mangsa akan hadir membuat laporan polis pada hari ini. Dimaklumkan bahawa mangsa mengalami kecederaan di tangan dan di belakang badan,” katanya.

Tegas beliau, orang ramai yang mempunyai maklumat diminta tampil ke balai polis berhampiran atau berhubung terus dengan Pegawai Penyiasat Trafik, Inspektor Mohd Hafeez Faesal A.Aziz di talian 011-32311232 bagi membantu siasatan.-KOSMO! ONLINE.

Tiada ulasan: