"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

60 kereta rosak akibat dari lubang ini

Lubang jalan ‘makan’ 60 kereta

KOSMO!
Keadaan lubang jalan yang teruk. - Polis Lebuhraya Barat Laut
LONDON  – Satu lubang jalan besar di laluan paling sibuk di United Kingdom (UK)  mengakibatkan 60  kereta rosak dalam masa  beberapa hari sahaja,  dengan pemilik kenderaan terpaksa menanggung kerugian, lapor akhbar Daily Star semalam.

Lebih 20 kereta rosak  pada 27 September lalu akibat termasuk ke dalam lubang besar itu  di laluan M4.

Dalam kebanyakan insiden, pemilik terpaksa meninggalkan kenderaan mereka di tepi jalan kerana rosak.

Seorang mangsa yang enggan namanya didedahkan berkata, dua tayar kereta Mercedes EQA miliknya meletup. Kos untuk menukar  tayar dan pembaikan lain mencecah £320 (RM1,800) untuk setiap tayar.

Beberapa hari selepas itu, lubang besar sama telah merosakkan hampir 40 kereta dan menyebabkan pemiliknya terkandas di tepi jalan.

Menurut pihak berkuasa jalan raya UK, pihaknya tidak menawarkan pampasan secara automatik kepada pemandu tetapi membenarkan mereka membuat ‘tuntutan merah’ jika kenderaan rosak atau mengalami kecederaan  di salah satu jalannya. – AGENSI

Tiada ulasan: