"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Azalina nafi kata SPRM gugur siasatan ‘dana syarikat judi’ ke atas PN

FMT Reporters

PETALING JAYA: Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang dan Reformasi Institusi), Azalina Othman Said menafikan pernah menyatakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggugurkan siasatannya ke atas dakwaan Perikatan Nasional (PN) menerima dana daripada syarikat perjudian untuk membiayai kempen PRU 2022.

“Saya ingin menegaskan jawapan yang saya berikan dalam Dewan Rakyat bagi pihak SPRM tidak menyatakan bahawa apa-apa siasatan berkenaan dakwaan berhubung perkara ini telah dihentikan atau digugurkan.

“Sebaliknya, SPRM hanya menyatakan tiada fail siasatan dibuka memandangkan maklumat yang diperoleh setakat ini bersifat umum,” katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata, undang-undang Malaysia tidak mempunyai statut had memulakan siasatan.

Tiada ulasan: