"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kanak-kanak maut digilis lori

Meor Riduwan Meor Ahmad

am@hmetro.com.my

NUR Qayra Quraisya sedang bermain berhampiran rumahnya sebelum maut digilis lori. FOTO Ihsan PDRM

NUR Qayra Quraisya sedang bermain berhampiran rumahnya sebelum maut digilis lori. FOTO Ihsan PDRM

Melaka: Kanak-kanak perempuan berusia lima tahun maut digilis lori ketika bermain berhampiran rumahnya di Kampung Paya Mengkuang, Batang Tiga, di sini, petang tadi.

Dalam kejadian jam 5.25 petang itu, mangsa, Nur Qayra Quraisya Muhamad Qayyum disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Christopher Patit berkata, siasatan awal mendapati kemalangan berlaku di simpang tiga.

Menurutnya, ketika kejadian kanak-kanak perempuan itu sedang bermain bersama saudaranya di sekitar tempat kejadian di celah pokok.

"Ketika lori berkenaan ingin keluar simpang dan pemandunya sudah memastikan keadaan selamat untuk keluar, tiba-tiba kanak-kanak itu dikatakan datang dari celah pokok dan berlari ke arah lori yang sedang bergerak.

"Akibatnya pemandu yang tidak perasan kehadiran mangsa terlanggar mangsa hingga maut di tempat kejadian," katanya dihubungi di sini.

Menurut Christopher, mayat mangsa dihantar ke Jabatan Perubatan Forensik Hospital Melaka (HM) untuk bedah siasat bagi mengetahui punca kematiannya.

"Pemandu lori berusia 37 tahun itu dibawa ke bahagian kecemasan HM untuk diambil sampel darah bertujuan mengesan kandungan alkohol dan dadah.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Tiada ulasan: