"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki berbaju kurung samun kedai runcit

FMT Reporters
Tangkap layar video tular di Twitter menunjukkan suspek lelaki berbaju kurung dan bersenjatakan pisau ketika menyamun sebuah kedai runcit di Padawan, Sarawak, pada Isnin.
PETALING JAYA: Seorang lelaki berbaju kurung bersenjatakan pisau antara dua suspek diburu disyaki menyamun sebuah kedai runcit di MJC Batu Kawah di Padawan, Sarawak, pada Isnin.

Ketua Polis Padawan Abang Zainal Abidin Abang Ahmad , berkata polis juga mengesan satu video rakaman video kamera litar tertutup (CCTV) kejadian itu yang tular di Twitter.

“Polis mengesahkan menerima laporan kejadian tersebut daripada seorang wanita berusia 20 tahun yang juga pekerja premis itu pada 22 Mei lalu,” katanya dalam kenyataan.

Katanya, ketika kejadian pengadu bersama rakan sekerja didatangi seorang lelaki berpakaian seperti wanita dan membawa senjata dipercayai pisau.

“Suspek terus merampas peti wang tunai di kaunter juruwang dan terus melarikan diri dengan menaiki sebuah motosikal ditunggang seorang lagi suspek yang menunggu diluar.

“Kedua-dua suspek dipercayai warga tempatan berdasarkan dialek pertuturan mereka. Semua mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Abang Zainal berkata, polis menubuhkan pasukan khas untuk mengesan suspek dengan kerjasama pasukan IPD lain serta Jabatan Siasatan Jenayah JSJ IPK Sarawak.

“Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat boleh menghubungi Bilik Gerakan IPD Padawan di talian 082-862233.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan dan jika disabit bersalah boleh dihukum penjara selama 20 tahun dan sebat,” katanya.

Tiada ulasan: