"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibu, anak lelaki bertemu selepas 48 tahun terpisah

Kalbana Perimbanayagam
am@hmetro.com.my
TANGKAP layar video tular di TikTok. FOTO tular
TANGKAP layar video tular di TikTok. FOTO tular
Kuala Lumpur: Rakaman video yang memaparkan pertemuan semula antara seorang lelaki dan ibunya terpisah selama 48 tahun, sejak lahir meruntun hati netizen di TikTok sejak semalam.

Video berkenaan dikongsikan isteri lelaki berkenaan, dikenali sebagai Eyda Badri, memaparkan lelaki berusia 48 tahun dari Seri Kembangan, Selangor itu bertemu ibu kandungannya buat kali pertama di Machap, Johor.

Lelaki dikenali sebagai Ahmad Suffian Mohd Shafie mendakwa berpisah dengan ibu kandungnya sejak lahir dan tidak pernah bertemu dengannya.

Pada pertemuan itu, Suffian bertanya kepada ibunya jika dia mengecamnya melalui tahi lalat di wajahnya, namun jawapan wanita berusia 60-an itu negatif.

Dia kemudiannya menyebut nama arwah bapanya Mohd Shafie @ Piyee dan seorang lagi bernama Suffian sebelum ibunya mengatakan Piyee adalah bekas suaminya.

Ibunya memberitahu yang dia mempunyai seorang anak lelaki dengan Shafie yang dinamakan Suffian, namun berpisah selepas melahirkan anak lelaki itu pada 48 tahun lalu.

Wanita itu turut bercerita yang Suffian dibawa ke Perak selepas dia melahirkan, namun masih tidak menyedari jika lelaki yang bercakap dengannya itu adalah Suffian.

Suffian kemudiannya menunjukkan kad pengenalannya dan dirinya sambil mengatakan adakah ini dirinya sebelum ibunya yang mendengar itu terus menangis terharu.

Seorang pengguna TikTok chekna2020 menulis: "Alhamdulilah, saya juga berasa terharu. Alhamdulillah, akhirnya mereka bertemu."

CikZirah pula memuji isteri Suffian kerana bersama-sama membantu mencari ibu suaminya itu.

Tiada ulasan: