"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita hamil ditemukan terbakar mati akibat tikaman di dada

FMT Reporters

PETALING JAYA: Wanita hamil empat bulan yang mayatnya ditemui dalam keadaan terbakar di kawasan belukar kebun kelapa sawit di Sungai Besar pada Selasa meninggal dunia akibat luka tikaman di dada.

Menurut Ketua Polis Sabak Bernam Agus Salim Mohd Alias berkata, punca kematian wanita itu diputuskan hasil bedah siasat yang dijalankan di Hospital Sungai Buloh semalam.

“Sebab kematian mangsa adalah kerana luka tikaman di dada pada badan yang melecur,” katanya, lapor Buletin TV3.

Dilaporkan sebelum ini bahawa satu mayat wanita ditemukan susulan kepulan asap di tepi kebun berhampiran kandang lembu.

Susulan itu, polis menahan seorang suspek berusia 20 tahun, dipercayai kekasih wanita itu, pada Selasa di Sungai Besar.

Dia didakwa menikam mati kekasihnya yang hamil, selain menoreh bahagian perut lalu membakar mayat mangsa.

Mangsa dipercayai dibunuh disebabkan perselisihan faham untuk merahsiakan kehamilan luar nikah.

Suspek telah direman hingga 29 Mei dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Dalam pada itu, jenazah wanita berusia 21 tahun telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Nelayan pada 8.25 malam tadi, diiringi ribuan orang termasuk ahli keluarga, sahabat, jiran dan penduduk kampung.

Tiada ulasan: