"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pusat urut ‘gay’ warga asing diserbu, 6 lelaki diberkas

FMT Reporters
Jabatan Imigresen berkata, tukang urut yang ditahan itu terdiri lima lelaki warga Indonesia dan seorang lelaki warga Myanmar berusia 26 hingga 38 tahun. (Gambar Jabatan Imigresen)
PETALING JAYA: Jabatan Imigresen menyerbu sebuah pusat urut dan menahan enam lelaki warga asing kerana disyaki menawarkan perkhidmatan seks songsang di sebuah premis di Kuala Lumpur, pada Selasa.

Ketua Pengarah Imigresen Ruslin Jusoh, berkata dalam serbuan kira-kira 7.15 malam itu pihaknya turut menahan tujuh pelanggan lelaki tempatan di premis dua tingkat tersebut.

“Warga asing yang ditahan terdiri lima orang lelaki warga Indonesia dan seorang lelaki warga Myanmar berusia antara 26 hingga 38 tahun.

“Seorang lelaki Indonesia tersebut adalah penjaga atau ‘Daddy’ kepada semua tukang urut. Selain khidmat urutan, mereka juga menawarkan perkhidmatan seks songsang kepada pelanggan lelaki,” katanya dalam kenyataan.

Katanya, kumpulan itu dipercayai mula beroperasi sejak tahun lalu dan modus operandi mereka ialah mengiklankan pakej urutan khas untuk lelaki di laman sosial, WhatsApp, dan Telegram.

“Pelanggan yang berminat akan menghubungi nombor telefon yang dinyatakan sebelum diberikan gambar seksi tukang urut lelaki bagi membuat pilihan.

“Bayaran bagi mendapatkan perkhidmatan urut adalah antara RM200 hingga RM300 untuk tempoh satu jam bergantung kepada ‘pakej’ yang dipilih oleh pelanggan. Sindiket ini dipercayai mengaut keuntungan hampir RM650,000,” katanya.

Ruslin berkata, pemeriksaan awal mendapati mereka melakukan pelbagai kesalahan seperti tidak memiliki dokumen perjalanan, pas lawatan sosial tamat tempoh dan ada yang menyalahgunakan pas.

Katanya, semua warga asing yang ditahan dibawa ke Depot Imigresen Putrajaya untuk tindakan lanjut dan siasatan mengikut Akta Imigresen 1959/63 dan Peraturan-Peraturan Imigresen 1963.

Tiada ulasan: